“Sebesar-besar kebajikan itu ialah berakhlak dengan akhlak yang baik, dan dosa itu ialah perasaan bimbang dalam jiwa dan engkau tidak suka keadaan itu diketahui oleh orang lain”.

Wednesday, April 20, 2011

Yang Terbuku dan Yang Tersurat

Ape..tengok2!..Berani mike! Cakapler pe yang mike tak puas hati. Teman cungkil mate mike kang baru tau!!

Perasankah aku bila ade jer mata nengok aku bila masuk ke kantin di tempat aku bekerja...atau bila aku masuk kedai kopi bersama anak terunaku..atau ketika aku ke pasar malam di cowboy town klebang ni..atau ketika aku berhenti isi minyak jap di petrol pump..

Mungkin yer..mungkin halusinasi jer tu..atau mungkin teman ada magnet yang menarik orang melihat teman walaupun teman pakei jeans lusuh dengan t-shirt biasa aje, atau barangkali orang yang melihat teman akan melihat dengan penuh kepelikan tahap dewa...selalu teman nampak persoklan demi persoklan yang tertulis di riak wajah deme semua. Teman tak kisah..sebab teman tak goda mike pun..teman pun dah ade yang punyer!!

Tapi sebenarnya..bak nyanyian Yuna tu kan..teman faham jenis-jenis soklan yg bagaimana deme semua nak tahu...nak2 bila teman masuk ke kedai kopi bekpes ame anok teruna teman... kome semua pun leh agakkan bentuk soklannya!! Cue imagine kalo nampak seorang wanita dengan kanak-kanak lelaki berdua jer menikmati hidangan di suatu meja yang terpencil dalam kedai tu, apa yg terlintas di hati mike semua..ce cite..ce cite! Dalam dunia kome semua memang ade sedikit kepelikan...mesti kalau teman pacak tiang dan letak meja kt kedai kopi tu bukak kaunter pertanyaan..pasti ade yang beratur nak memuntahkan soklan...hahahah eksyennye teman!!..hmmm gasak..ini blog teman..lantak teman nak nulis ape pun..tak sukerr...sila tekan x di ujung sebelah kanan atas tu..Sebab teman malas nak ngadap pandangan manusia yang sedemikian..yg memandang teman dari kerling ekor anak matanya..(guane jelingan ala2 kerling tu..deme pikiorle sendiri)..teman lebih suke masuk bekpes ke tpt yg kurang owang melayu yg sorry to say gemor membuatkan teman tk selesa yang ampun..tak bermaksud pulak teman lepak di kedai kopi ah seng..jadi teman selalu menghabiskan masa bekpes di setabak, kopi bin, atau di viktoria stesen janji teman dapat elak org umpat teman jer...sanggup ke nk makan daging teman ..hehehe..ce jawab2.

Makanya..pade kang mas2 dan ibuk2 yang suka amat usha teman tu..izinkanler teman bernapas lepas bebas terbang riang ria sebab teman pun terigin nak idup normal mcm orang lain..cukup2lah tu. Kasi can teman makan kat kedai makan bukit klebang ni pun cool dah..coz teman amat suka dengan milo larva kedai tu..heheheh.

Dunia teman kecik..tapi hati teman beso! Bak kata kawan india teman yang kadang2 perangai tak ubah cam mat saleh celup..you have a big heart dear. Haaa...kenapa dia omong gitu..sebab susah sebenarnya nak idup dalam dunia yang serba pelik cm teman. Dalam kecacatan dunia kecik teman dengan anak teruna teman yang ensem tu..ade suatu kesempurnaan iaitu melengkapi kekurangan diri masing-masing sebagai ibu dan anak. Dunia teman mengajar erti berkongsi kasih sayang..dunia ni jugak mengajar teman manusia itu semuanya hak milik Allah swt..dan betapa kasih sayang itu terlalu luas. Janganler sekali2 claim that whtever is yours belong to you..a'ah..doesnt work that way. What Allah give ya...He can take back. What remain is LOVE..and that even cannot mike beli walau dengan segunung emas.

Entry teman makin emo...heheh. Takpe2..sesape yang lepas ni masih nak tengok kepelikan wanita seperti teman jalani idup sendirian atas muka bumi Allah yang maha luas ni...teruskanlah dengan kepelikan mike semue....cuma yg teman sematkan dalam diri yang kerdil dan hina ni..Allah takkan uji teman kalau dia tau teman ni lemah. Mungkin kalau lawan arm wrestling teman kalah..tapi kalo letakkan lelaki sehebat Arnold schwarzenegger..teman rase kuruih dia berada di tempat teman.




No comments:

Sharing Is Caring