“Sebesar-besar kebajikan itu ialah berakhlak dengan akhlak yang baik, dan dosa itu ialah perasaan bimbang dalam jiwa dan engkau tidak suka keadaan itu diketahui oleh orang lain”.

Create your own banner at mybannermaker.com!

Sunday, April 24, 2011

Hai Hati..Ingatlah Hati


Katakanlah: Jika bapa-bapa, anak-anak, saudara mara, isteri-isteri dan kaum keluargamu, harta kekayaan yang kamu usahakan, perniagaan yang kamu khuatiri kerugiannya, rumah-rumah tempat tinggal yang kamu sukai, adalah semua itu lebih kamu cintai dari cinta kamu kepada Allah dan RasulNya dan (dari) berjihad di jalanNya? Maka tunggulah sampai Allah mendatangkan keputusanNya. Dan Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang fasiq (durhaka).

(At-Taubah : 24)

Jauhkanlah aku dengan kecintaan pada dunia..dan meletakkan cinta pada manusia dan harta melebihi cintaku padaMu..jauhkanlah hambaMu ini dari kecintaan pada dirinya sendiri..sehingga aku lalai dan menzalimi diri dengan kecintaan pada keindahan yang sementara..

Panjangkan malamku untuk ibadahku padaMu..aku mengeluh tak mampu untuk melelapkan mata ketika malam hariMu..sedangkan aku lupa lagi dan lagi...itu panggilan dariMu untuk menghabiskan malamku padaMu.




No comments:

Sharing Is Caring