“Sebesar-besar kebajikan itu ialah berakhlak dengan akhlak yang baik, dan dosa itu ialah perasaan bimbang dalam jiwa dan engkau tidak suka keadaan itu diketahui oleh orang lain”.

Create your own banner at mybannermaker.com!

Monday, August 17, 2009

Hampir..aku menghantar surat resign hari ni apabila pihak XXXX call dan menawarkan aku jawatan sebagai Asst Training Manager. Agak lama juga aku pergi interview tu..ingatkan dah tak dapat. Tapi aku rupanya second person waiting in the row..the first person tak nak, aku terpilih. It's ok..second is still the best for me.

Hari ni, aku sepatutnya aku confirmkan sama ada nak terima atau tak. Setelah istikharah beberapa hari..dan disokong oleh kengkawan dan taklupa bonda aku..aku setuju. Aku taip surat perletakan jawatan pagi ni..namun ku sangka mendung sampai ke petang rupanya hujan ditengahari.

Jawatan tu tersangatlah urgentnya..dan aku pulak kena bagi 2 months notis, so pihak XXXX tak boleh menunggu terlalu lama. So, dengan berat hati dan sedikit keciwa aku lepaskan.

Cuma aku pelik kenapa itu dipersoalkan..sepatutnya bukankah pihak XXXX memeriksa dahulu borang permohonan yang aku isi awal2 dulu. Terang2 aku dah tulis 2 bulan notis dari tarikh aku anta surat resign..paling aku tak tahan bila head department syarikat XXXX ni cakap kalau awak betul2 nakkan jawatan ni.. awak kena pikirkan jalan macam mana nak masuk cepat. Kalau perlu, awak bayarlah balik notis pada syarikat awak sekarang..

Hmm..dalam hati sebenarnya aku bersyukur, aku tak sanggup bekerja dengan orang yang begitu. Mungkin sebab pihak XXXX ni dah desperate sangat..lagi2 bila orang pilihan mereka menolak..terpaksalah call aku tanpa mengecheck terlebih dahulu. Kasihan..bagi aku takperlah, rezeki tu percaturan Allah. Pasti ada yang lagi baik.

No comments:

Sharing Is Caring