“Sebesar-besar kebajikan itu ialah berakhlak dengan akhlak yang baik, dan dosa itu ialah perasaan bimbang dalam jiwa dan engkau tidak suka keadaan itu diketahui oleh orang lain”.

Create your own banner at mybannermaker.com!

Monday, June 1, 2009

A Day In Sunway Lagoon

Hari Sabtu lepas register, aku terus balik amik faris di rumah abah dia. Singgah jap JJ Kepong..go for window shopping but end up i spend almost RM400 kat situ. That's why aku memang tak percaya dengan so called window shopping nih..no such things. tapi nak buat mcm mana, the sale ws so damn atrracted.
Keluar jer dari JJ, balik umah jap ambik swim suit aku ngan trunk Faris..esoknya dah janji nak pegi Sunway. So malam ni aku tido kat umah makcik kat Rawang.Baru jer keluar rumah, makcik aku call ajak gi taman layang-layang kat kepong. Pegi pulak ke kepong..sampai kul 7.15 ptg lepak situ, beli layang2 kat Faris pun dia tak nak main..last2 aku yang main. Seronok gak tengok layang2 terbang bebas kat langit tu..


Ahad - 31hb May 2009

On the way nak gi Sunway Lagoon pun aku boleh tersesat..ntah camne ntah aku leh terlajak masuk sampai cheras..pusing balik. Sampai sunway pukul 10.30 pagi, sib baik org tak ramai lagi beratur beli ticket. Memandangkan makcik aku dapat ticket free masuk all park, aku terpakserlah beli all park ticket..tapi sayangnya ..memang sayang tak sempat pun nak masuk kesemuanya. Tak dan..banyak masa diabihkan di wildlife park..layan arnab ngan kuda makan. Si Faris pun yang mula-mulanya takut2 dgn arnab..dengan selambanya bagi arnab tu makan atas riba dia..siap belai-belai lagi. Berbaloi msuk wildlife ni, crew dia siap bagi explanation in detail pasal setiap jenis binatang yang ada kat situ..worth it.




Then mandi time kat water park....syok la jugak. Aku pun tak ketinggalan glide kat water of Africa...ngalahkan faris pulak syoknya. Faris had so much fun..kalau tak dia cam takut2 sikit masuk dalam air, ini dia pulak yang terlebih sudah..beraninya lebih dari aku lagi. Tak nak pakai pelampung..sampai tercungap-cungap tertelan air pun tak serik2.

Kat etreme park sempat maint paintball jer. Tu pun tembak target jer..yang lain-lain memang tak sempat. Selebihnya kitorang abihkan masa naik permainan kat main entrance..aku dengan beraninya naik pirate revenge..tapi rasanya lepas ni sumpah aku takkan naik lagi..sepupu aku siap muntah ijau lagi. baru padan ngan muka kitorang..tapi yg kelakarnya bila kitorang sumer kebasahan naik Flumes Ride. Tak perasan pulak ade signage "You will get wet on this ride"..tulah teruja sangat.


Exactly 6 oclock kitorang balik..penat jangan cakaplah. Kul 10 jer aku ngan faris dah blackout...penat sepenat2nya.

No comments:

Sharing Is Caring