“Sebesar-besar kebajikan itu ialah berakhlak dengan akhlak yang baik, dan dosa itu ialah perasaan bimbang dalam jiwa dan engkau tidak suka keadaan itu diketahui oleh orang lain”.

Create your own banner at mybannermaker.com!

Sunday, May 31, 2009

Registration II

A bit about my registration day..a bit chaos. Sampai awal, pukul 7.30 dah keluar dari rumah, hantar Faris kat Kepong. Pukul 8.15 dah sampai kat UUM KL. Yelah, aku takut sesat sebenarnya, dah lama tak masuk KL nih, tak sangka lak senang tul nak mencarinya..
I meet up with 1 lady..Anida ( dah jadi kamceng aku dah), we hang around and intro a bit about ourselves..she's a mother of 4 kids stay kat rawang. masa beratur nak register tu kami berdua yang tak renti pot pet pot pet sempat kenal dengan lagi sorang ni..fini..same course stay kat bdr tasik selatan..end up kami jadi 3 .."kamcingan". Belum apa-apa lagi dah berjanji idup semati nak amik subjek sesamer dan nak grad sesame..walaupun registration lum selesai lagi.
Time kitorang nak daftar jer, ade problem..kitorang actually belum buat pembayaran lagi. kami bertiga kebetulan bawak cash jer..niat di hati nak settle by cashlah, tapi pihak admin ( pendaftaran handle by UUM personnel) tak accpet, diorang suruh pegi bayar kat CDM di lobby katanya.. . so turun balik ke lobby nak bayar kat CDM, alih2 CDM pun tak de kat situ..yg ada hanya signagenyer jer..ampeh. pegi office admin, admin pulak suruh kitorang naik balik ke atas...katanya jumpa Pn.Hamidah..aiyooooo..kitorang naik balik ..on the way nasib baiklah terserempak dengan Pn. Hamidah..bila kitorang bagitau masalah pembayaran ni..dia cakap takpe..nanti awak bayar je hari isnin..
Bila dah sampai kat atas...beratur balik dalam que yg panjang..elok jer sampai time aku nak bayar..elok jer Pn Umi Soffian cakap..oOOOOo awaklah yang problem nak bayar tadi tu yer...glamer sekejap aku.
Abih register, aku diberikan bag COB (college of business), aku dengan anida dan fini ke tingkat 8 utk dengar taklimat course dengan library. Lapaq dan ngantuk mula terasa..yelah dah kul bape..aku cuma sempat teguk air jer pagi buta tadi..tapi alhamdulillah ade light refreshment at the end of the briefing..kalau tak dah tentu perut aku bertukau ke irama heavy metal pulak..bila makan tak hengat donia..mihun kering pun aku makan dengan seleranya...
Apa-apa pun alhamdulillah, segalanya berakhir dengan sempurna juga.6hb dan 7hb ni aku akan start kelas..moga2 dapatlah aku belajar dengan sempurna. Moga-moga aku tak ngantuk lagilah kt dalam kelas..hehe.

No comments:

Sharing Is Caring