“Sebesar-besar kebajikan itu ialah berakhlak dengan akhlak yang baik, dan dosa itu ialah perasaan bimbang dalam jiwa dan engkau tidak suka keadaan itu diketahui oleh orang lain”.

Create your own banner at mybannermaker.com!

Sunday, May 20, 2012

Sabar

Astaghfirullah..benarlah kalau kita nak berubah. ianya bukan perkara yang mudah. Pasti ada ujian..yang pastinya syaitan laknatullah tentu takkan berdiam dengan perubahan ikhlas orang yang mahu mendekatkan diripada Allah. Ada saja hasutan-hasutan halus yang ditiup2 ke telinga. Aku cuba isi masa yang terluang dengan membaca buku-buku agama, atau kalau dah kronik sangat, aku tadah al-quran dengan harapan moga hilanglah gelisah dan gusar dan datanglah ketenangan yang hakiki di hati. Paling aku takut, terbawa-bawa dengan hasutan-hasutan ini sehingga hilang sikap sabar. aku akui suatu ketika aku kalah..malah selalu. kalau tiba saat itu, aku selalu murung, sangat-sangat murung sehinggakan kadang-kadang kasihan dengan anakanda aku yang sering merasa terpinggir dan kurang faham masalah ibunya ni.

Aduh..Ya Allah..peliharalah aku selalu dalam pandanganMu. Janganlah hilangkan petua kesabaranku ini petunjuk setelah kau berikannya padaku. Moga kesabaranku ini hasilnya hikmah yang besar dariMu.

Insyaallah~

No comments:

Sharing Is Caring