“Sebesar-besar kebajikan itu ialah berakhlak dengan akhlak yang baik, dan dosa itu ialah perasaan bimbang dalam jiwa dan engkau tidak suka keadaan itu diketahui oleh orang lain”.

Create your own banner at mybannermaker.com!

Tuesday, October 11, 2011

Escapism : Langkawi

Percutian yang sangat menyeronokkan kali ini. Having all that we wanna eat..and tour as far as we want to. First day, kami cabar kak ina naik cable car..biorler dia dh berpeluh jantan sekalipun..dia menyahut cabaran kami. Salute to her..walaupun agak cuak bila si atif beria menakutkan kak ina dengan berbagai2 teorinya. Well, itu pun menakutkan aku jugak sebenarnya..tapi ni pengalaman ke-2 aku so..nothing much to scared off.

Petang di langkawi hujan lebat..so resort jer yang terbayang di dalam fikiran. Tapi pengalaman di malibest kali ini sangat2 tidak menyeronokkan compare to 5 years back. Banyak yang tak diupgrade dan dibiarkan usang sedikit..so kalau korang nak pegi malibest make sure minta bilik yang ok dan betul2 berdepan dengan laut..kebanyakkan bilik yang di belakang dah tak bape ok dan few were under renovation. paling tensen bila toilet yang merupakan kriteria utama aku memilih resort is devastating..sangat2 menghampakan. Setiap hari kami kena panggil maintenance datang untuk pam air yang hampir melimpah setiap kali flush..sangat2 menyebabkan aku kuciwa.

Pantai Cenang sekarang dah macam kt Bali. Night life end at dawn..melayu jarang kelihatan compare to mat saleh dan arabs yang memang amat sukakan life di situ. Maybe sebab tu jugak quality resort di Cenang sangat2 teruk..most of it turns into budget hotel walaupun pada rate yang agak mahal for local tourist. As long as there are bars, lounge, pub and massage along the road..the small town is a Las vegas to langkawi..dan aku agak musykil dgn spa dan massage house yg amat2 mudah didapati di situ.

2nd day, aku, tips and my son went for mangrove trips..first time for me. Sangat2 berbaloi..dengan rate MYR80/head for adult dan MYR50 for kids aku dapat a whole new experience compare to normal way of spending holiday in Langkawi..masuk reserve forest, bats cave, fish feeding farm (tengok camne pekerja di sini feed fish which almost the size of a 12 years old kid), tgk eagle feeding, wildlife, mandi di pulau beras basah ( heavenly beach with crystal clear water) dan end up having lunch atas restoran terapung. Pergh...aku cadangkan korang try. Salute to tour guide..Hisham yang memang ngalahkan National Geo punya pengacara..for me it was a 5 stars learning experience.

Petangnya htr kak ina dan PO ke jetty, dan otw balik ke Cenang, aku n tips beli durian. Makan di depan epok di Pdg matsirat sambil mengadap sunset di tepi jalan. Heaven you..heheh. balik pulak beli nasi goreng ikan masin dgn som tam dan makan dengan berseleranya di depan pantai..Malam tu aku tidoq awai..

Heheheh..ambe lari dari topik sikit eh...sowwy!! Hari ke-3, hari terakhir di langkawi..aku dan tipah gagahi ke makam mahsuri ( a must for me - have a valid reason to go). aku nak amik gambor ats pinggan dgn anakanda..yg ada pada aku masa faris umo 11 bulan, so dh 5 tahun berlalu..so y not buat collection!!hahah. As usual, aku suka mengayati pemandangan sawah padi yang sangat2 cun ( takleh upload pic lagi, cable aku ilang kemana ntah..nantilah ku upload) sangat2 menteteramkan aku.

Otw back to resort, singgah go kart track..ambik 2 seater go kart at cost of RM60 dan naik bersama faris. Faris menyengih dari mula naik sampai turun...dan aku ambik kesempatan melepas gian memecut setelah dah agak lama aku meninggalkan arena racing ni..muahhhahhaa. sangat2 teruja beb..cuma aku tak tahan kena pakai wing breaker dan hood sebelum pakai helmet. baunya agak mashhham...uwek, tapi ku tak kisah sangat nak2 bila kaki sedap tekan padle minyak. tak hengat gitu..

The trip end with me burn out..tapi ade mak kisah nyah..!!!!hahah..no shopping except minyak gamat, sedikit choc, dan see weeds..selebihnya aku spend on food dan jenjalan.

Next trip Surabaya...aku kena cari partner pegi (ladies only- no guys )..




No comments:

Sharing Is Caring