“Sebesar-besar kebajikan itu ialah berakhlak dengan akhlak yang baik, dan dosa itu ialah perasaan bimbang dalam jiwa dan engkau tidak suka keadaan itu diketahui oleh orang lain”.

Create your own banner at mybannermaker.com!

Thursday, October 13, 2011

Bondaku Sayang

Balik dari Langkawi isnin lepas, singgah kejap rumahku walaupun pada awalnya dah tak jadi sebab aku dah lewat sangat nak bergerak ke Ipoh. Tapi bila dengar suara abah bagitau mak dah bungkuskan ikan pekasam..aku terus ajak tipah singgah jap.

Bukan setakat pekasam yang dibungkus mak, limau hasil dari kebun pun ada. Mak siap masak sambal masak peberetku lagi..asalnya nak balik lambat ku ajak tipah bersolat dulu dirumah dan makan malam. Aku goreng pekasam dan telur dadar jer..mak pulak petik ulaman di belakang rumah. Sayu pulak mikirkan mak bersusah payah gitu..

dalam perjalanan balik ke ipoh..aku mengelamun jauh. Keadaan mak dan sakit sendinya memang dah ketara sangat..aku nampak tangan mak dan dia cuba sembunyikan dari aku. Dah sampai masa aku buat keputusan balik ke rumah..untuk selama-lamanya.



No comments:

Sharing Is Caring