“Sebesar-besar kebajikan itu ialah berakhlak dengan akhlak yang baik, dan dosa itu ialah perasaan bimbang dalam jiwa dan engkau tidak suka keadaan itu diketahui oleh orang lain”.

Create your own banner at mybannermaker.com!

Sunday, May 8, 2011

Kekuatanku dari Mu

Masih lagi cerita pasai penat..kelas minggu ni clash dengan sukan tahunan tadika faris. Kedua2nya sama penting..baik untuk aku dan faris. Oleh kerana aku tak sanggup nak tolak keinginan faris dan cikgunya yang beria berbagai suruh faris pegi sukan tu..maka bermulalah episod penat nak mampuih yang terpaksa aku harung last 2 days.

start jumaat aku dah amik half day..settlekan hal2 personnel..nak mencari bank islam di ipoh ni pun dah memneatkan aku..dari medan gopeng sampai ke pekan ipoh..last2 jumpa jugak. Kol geng2 di opis, macam2 direction deme bagi...membantu tapi aku manalah familiar lagi area ipoh ni. habis tu gi kwsp..sib baik greentown tu aku dah biasa, so senangle jumpa. Pastu gi ktm, beli tiket ets..kul 6.15 punya train..turun kat sg buluh. Balik umah dulu, amik barang2 mandi manda baru gi balik ke ktm.

sabtu pagi aku nganto faris ke kepong dan shoot ke class. Class habis kui 3 ptg, amik faris balik dan was thinking to just let go je sports day faris tu. Udah tepon cikgunya, deme nak jugak faris pegi sukan tu. Kesian la pulak kang budak2 lain dok bercakap pasal sukan kang..so aku shoot balik ke ipoh. Sampai rumah kul 9 lebih...

sok paginya sukan ... lepas sukan shoot balik ke Kl. Kejor train pukui 2...sampai kl terus gi kelas. Kelas ngam2 habis kul 8 malam...aku terus naik monorail ke KL Sentral...masa present..lecturer siap minta maaf lagi sebab terpaksa drag masa panjang...mana taknya aku dah minta permission present in next class dia tak kasi!..naik monorail kt chow kit gi kl sentral..jalannya direnovate pulak..jadi jauh..time tu aku dah tak kenal penat. Abah yan tolong hantar faris ke kl sentral..dengan bateri hpnya yg dah out..

Sampai ke kaunter ets kui 8.45pm...train berlepas kui 9...call yan pakai public phone..rupanay faris dah ada kt entrance..berkejar gi entrance amik faris dan exactly 9 aku dah ada dalam ets..
dalam train aku tak dapat nak lelapkan mata. terlalu penat..kaki sakit, kepala sakit..nak mengalir air mata pun ada.

sampai ipoh kul 12.00 malam..faris mengamuk sebab dia dah ngantuk.Adrenalin aku belum reda..malam tak leh tidur. Pagi ni collapse..jangankan kata nak bukak mata, nak gerakkan tangan sms bos pun amik masa 1/2 jam nak nulih..aku masuk half day hari ni. Gasaklah nak marah ke hape ke ...baik aku collapse atas katil aku dari collapse kat kantin kilang tu...confirm dapat satu hari MC..sedangkan kerja melambak kt opis tu..

So, for next 1 month...no more rush!..Aku nak relax..relax kepala dan minda. Tapi syukur pada Allah swt..diberi kekuatan untuk aku menempuh hari-hariku.

No comments:

Sharing Is Caring